מבחן דרכים: פיג׳ו 5008 החדש (מתיחת פנים)

קריאה
🔍 מבחן דרכים > פיג׳ו 5008 החדש (מתיחת פנים)

קרב שבע

כ-3,500 יחידות שנמכרו בישראל, הפכו את פיג׳ו 5008 לרכב 7 מקומות לגיטימי, ולמעשה הוא מהבודדים בקטגוריית ה-SUV (ותיכף נדבר גם על עצם היותו בקטגוריה הזאת) שמגיע רק בגרסת 7 מקומות. זה אמנם מצמצם את רשימת המתחרים שלו ומשאיר בה בעיקר את קיה סורנטו ויונדאי סנטה פה, בנות הדודות מקוריאה, אבל באמת של החיים גם הסקודה קודיאק ובעיקר מיצובישי אאוטלנדר, רב המכר של הקטגוריה.

פיג׳ו 5008 מתיחת פנים
פיג׳ו 5008 (מתיחת פנים)

אוקי, בואו נדבר רגע על עצם היותו בכלל SUV. קודם כל, התשובה היא כן. אמנם בדור הראשון שלו שהושק ב-2009 הוא היה MPV ללא כחל ושרק, הרי שבדור השני שלו מ-2017, הוא כבר השלים את המהפך והפך סופית ל-SUV, בהחלטה שיווקית חכמה. מי שמוריד את שאריות הספק מהשולחן הוא הפיג׳ו 3008, האח הקטן שלו, החולק איתו את אותה פלטפורמת EMP2 של תאגיד סטלנטיס החדש (לשעבר PSA), והוא מעניק לו רשמית את החותמת כי מדובר ב-SUV ״כשר״.

כאמור, פיג׳ו 5008 החדש, או יותר נכון, המעודכן, מגיע אלינו לאחר שעבר מתיחת פנים בספטמבר 2020. הוא התחדש בצמד פגושים, עם המראה ״המשופם״ ותאורת לד חדשה מלפנים, וצמד פנסי לד עם מראה ה״טפרים״ מאחור. ברמות הגימור הגבוהות יותר יש לו גם שני ״טפרים״ מלד בחלק התחתון של הפגוש בחזית, המשמים כ-DRLים (תאורת יום), אבל הם עוד יותר יפים בשעות החשכה. יש גם חישוקי ״18 בעיצוב נאה ועיטורי כרום נוספים בעיקר ברמות הגבוהות.

פיג׳ו 5008 מתיחת פנים
פיג׳ו 5008 (מתיחת פנים)

מבפנים, פיג׳ו 5008 היה ונשאר רכב פרקטי מאוד. מהפרקטיים ביותר שפגשתי. לפעמים זה נדמה כאילו החבר׳ה באיקאה היו שותפים לתכנון שלו. נתחיל בשורת המושבים השלישית, שאמנם תהיה נוחה בעיקר עבור ילדים, אבל כשהיא פתוחה, יישארו לכם 167 ליטרים שיספיקו לשתי שישיות מים או קצת קניות בסופר. מצד שני, מי לוקח ילדים לקניות בסופר, השתגעתם? 😜 השוס הגדול מגיע כשתצטרכו אותו כרכב ״משא״ אז תגלו 780 ליטרים אם תפרקו את שורת המושבים השלישית. גיסי, שמתנשא ל-1.90 מ׳ וישב בשורה השניה, הופתע לטובה מהמרווח לרגליים, בזמן שהעמסנו ילדים מאחור, הודות לבסיס גלגלים של 284 ס״מ. השורה השניה מקבלת עוד נקודות על פרקטיות בשל העובדה שמדובר בשלושה מושבים נפרדים הניתנים להזזה קדימה ואחורה על גבי מסילה. דוז פואה. בין המושבים יש תא אחסון גדול שניתן גם לקירור, מתאים במיוחד לבקבוק מים בטיול קיץ משפחתי.

פיג׳ו 5008 מתיחת פנים
פיג׳ו 5008 מתיחת פנים

בסביבת הנהג מלפנים לא השתנה יותר מדי מלבד שימוש בחומרים חדשים. צג המולטימדיה בגודל ״8 תומך בעברית מלאה וגם ב-Android Auto ו-Apple CarPlay. מתחתיו יש את ״כפתורי הפסנתר״ כפי שפיג׳ו מכנה אותם, המאפשרים גישה מהירה לטלפון, בקרת האקלים ומערכת השמע. אהבתי שבלחיצה על כפתור הניווט הוא חוזר ישירות ל-Waze ב-Android Auto. מאחורי ההגה יש צג מולטימדיה בגודל ״12.3 שתומך גם הוא בעברית, וניתן להתאמה אישית די בסיסית. גם בדגם הזה, כמו בכל דגמי פיג׳ו, התעקשו להשאיר את בקרת השיוט האדפטיבית בצורת ידית בחלק השמאלי התחתון של ההגה, לפי פרסומים זרים וחברים שנוהגים בפיג׳ו, זה משהו שלוקח קצת זמן אבל בסוף מתרגלים אליו. אישית אני מעדיף את בקרת השיוט שלי על ההגה, כמו בלנד רובר, קיה, יונדאי, הגולף החדשה ועוד. את כפתור ה-Start & Stop המעצבן אפשר לכבות בתוך צג המולטימדיה, אבל תצטרכו לעשות זאת בתחילת כל נסיעה. חבל.

פיג׳ו 5008 מתיחת פנים
פיג׳ו 5008 (מתיחת פנים)

יוצאים לדרך

פיג׳ו 5008 החדש מגיע עם היצע של שני מנועי טורבו בנזין, 1.2 ו-1.6 ליטר, ומנוע דיזל בנפח 1.5 ליטר. הגרסה הנבחנת מגיעה עם מנוע 1.2 טורבו בנזין שמפיק 130 כ״ס ומומנט מירבי של 23.5 קג״מ. כמו ה-3008 ושאר הגרסאות של 5008, גם הוא משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית שמעבירה את כל הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד. למרות שמדובר ברכב די גדול, הוא מתמרן בצורה שמפתיעה לטובה.

המושבים מלפנים נוחים, חסר תמיכה בגב התחתון, אבל אחרי כמה שעות של נהיגה לא נרשמו תלונות מצד עמוד השדרה. כשהעמסתי אותו עם חמישה מבוגרים ועוד שני ילדים מאחור (הזדמנות לומר תודה לאסף, עופרי, דיני, יולי וגלעד שהשתתפו בניסוי), לא היתה תחושה שחסר כוח למנוע, גם אם הוא נאלץ לטפס לסל״ד גבוה כדי לספק את 130 הסוסים שבו וזה לוקח לפעמים כמה שניות. זה קורה בעיקר בגלל המשקל הנמוך שלו יחסית, כטון וחצי. יחד עם זאת, ברכב גדול שכזה, מנוע ה-1.6 טורבו בנזין שנותן 50 כ״ס נוספים, יתמודד בצורה טובה יותר עם רכב עמוס נוסעים. צריכת הדלק עמדה על כ-13 ק״מ לליטר.

פיג׳ו 5008 מתיחת פנים
פיג׳ו 5008 (מתיחת פנים)

תיבת ההילוכים משתפת פעולה בצורה יפה עם המנוע, למרות שיש לה השהייה של שניה-שניה וחצי, אז קחו את זה בחשבון כשאתם יוצאים לעקיפות. בקרת השיוט האדפטיבית עושה את עבודתה נאמנה, אם כי קצת נוירוטית לפעמים, אבל זה בטח בגלל שבחנו אותם בכבישים עם נהגים צרפתים ולא ישראלים. ההגה מדויק, אם כי פגשתי כבר מדויקים יותר. המתלים נוקשים, ככל הנראה בגלל המידות שלו ומשיקולי יציבות. פסי האטה קשוחים אתם תרגישו היטב, אבל את רוב הכשלים של האספלט הישראלי הוא עובר בהצלחה.

לסיכום

פיג׳ו 5008 החדש הוא רכב סופר פרקטי שגם מגיע עם תג מחיר סביר שמתחיל בכ-180,000 ש״ח. יש בו את כל הטכנולוגיה, מערכות הבטיחות והמרחב שמשפחה ישראלית עם 3 או 4 ילדים צריכה. יש לו לוק ״הייטקי״, הוא לא מרגיש מגושם, הוא קל לתמרון (בעיקר עם מצלמות ה-360 בגרסת הפרימיום) ובסה״כ מציע תמורה טובה מאוד לכסף שלכם. מה הוא לא? הוא לא ספורטיבי, ממש לא, למרות צליל מנוע די מענג. כמעט 11 שניות לוקח לו להגיע מעמידה ל-100 קמ״ש (8.3 שנ׳ בגרסה עם מנוע ה-1.6 טורבו בנזין) ויש לא מעט דברים שצריך להתרגל אליהם, כמו צג המולטימדיה, ידית בקרת השיוט ולוח המחוונים.

פיג׳ו 5008 (מתיחת פנים)

למרות שלפיג׳ו יש פלטפורמה היברידית נטענת משקע לא רעה בכלל, ה-5008 מגיע בשלב זה רק עם מנועי בנזין או דיזל, ללא שום גרסה היברידית, היברידית נטענת או חשמלית. זה יכול להיות בעוכריו כשקיה סורנטו החדשה משווקת בישראל כבר עכשיו בגרסה היברידית וצפויה להציג בהמשך השנה גרסה היברידית נטענת משקע (פלאג אין). גם המתחרות האחרות בקטגוריה צפויות להציע יחידות הינע ירוקות יותר, כמו היונדאי סנטה פה והמיצובישי אאוטלנדר שכבר מכר כמה אלפי יחידות עוד בטרם גלגל אחד נחת בארץ.

אבל, החדשות הטובות הן שפיג׳ו צפויה לצמצם את הפער הזה עד שנת 2023, אז, לפי הפרסומים, היא צפויה להציג אפילו גרסה 100% חשמלית של ה-5008. הפלטפורמה החדשה, eVMP, הוצגה ביולי 2020 וצפויה לאפשר טווחים שבין 400-650 ק״מ לפי תקן WLTP, ועם הנעה קדמית ו-AWD. היא תארח שלל דגמים של קונצרן סטלנטיס החדש, וביניהם גם את פיג׳ו 3008 החדש ואופל גרנדלנד X החדשים ועוד.

בשורה התחתונה: אם אתם מחפשים רכב שבעה מקומות, כדאי בהחלט שתעשו עליו נסיעת מבחן.

גרסה נבחנת: פיג׳ו 5008 החדש, רמת גימור Active Pack עם מנוע 1.2 טורבו בנזין Pure Tech
מחיר: 179,900 ש״ח (לא כולל אגרת רישוי)

תמונות: אורי פיינמן. סתם נו, רונן טופלברג.

0 0 הצבעות
Article Rating
הרשמה
לשרשור של
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל תגובות
עקבו אחרינו
0
אשמח למחשבותיכם, אנא הגיבוx