פולקסווגן ID.4 החשמלית נחתה רשמית (ובאיחור אופנתי) בישראל ⚡

קריאה

איחור אופנתי

אחרי שכל מותג סיני חשמלי שקיים כבר נחת בישראל, וכשנתיים לאחר שנחשף לראשונה בעולם, צ׳מפיון מוטורס משיקה בישראל, סופסוף, את פולקסווגן ID.4, הקרוסאובר החשמלי הראשון אי פעם של אחד מהקונצרנים הגדולים בעולם הרכב. ה-ID.4 הוא אמנם עולה חדש, אבל לא מעט מבני המשפחה שלו כבר נוסעים בכבישי ישראל, כמו אאודי Q4 וסקודה אניאק, איתן הוא חולק את פלטפורמת ה-MEB של הקונצרן, שעוד נראה כאן בדגמים רבים של מותגים נוספים של הקונצרן הגרמני.

פולקסווגן ID.4
פולקסווגן ID.4

חובבי ההיסטוריה והנודניקים (כמוני) בוודאי ישמחו לדעת שה-ID.4 אמנם מחזיק בתואר ״החשמלי הראשון של המותג״, אבל אם הולכים כ-50 שנה אחורה אל 1972, מגלים את הרכב החשמלי הראשון באמת, ה-Elektro-Bus/Elektro-Transporter שהציג טווח די מרשים לאותה תקופה של 70 ק״מ בין טעינות ומנוע ששקל קרוב לטון שלם. כן כן, מנוע ולא סוללה, שאגב שקלה כ-850 ק״ג, יותר מהמשקל של החיפושית המיתולוגית מאותה תקופה.

פולקסווגן Elektro Bus/Elektro Transporter מ-1972
פולקסווגן Elektro Bus/Elektro Transporter מ-1972. הרכב החשמלי הראשון אי פעם של פולקסווגן, אבל הוא לא הגיע לייצור סדרתי אז אף אחד לא זוכר אותו. לוזר. צילום: יצרן

ונחזור לסיבה שלשמה התכנסנו

פולקסווגן ID.4 מציג עיצוב עדכני ורענן שלא מתאמץ להראות ״היי תראו! אני חשמלי!״. הוא קודם כל מזוהה עם שפת העיצוב העדכני של דגמי פולקסווגן, עם העדכונים הנדרשים לרכב חשמלי. הוא מציג מידות סטנדרטיות לקרוסאובר משפחתי ״על עקבים״: 458 ס״מ אורך, 185 ס״מ רוחב, 162 ס״מ גובה, 21 ס״מ של מרווח גחון (נתון מרשים!) ובסיס גלגלים של 277 ס״מ… בלבד. למה בלבד? כי התרגלנו שבפלטפורמה חשמלית ייעודית אפשר לצפות לבסיס גלגלים נדיב יותר, כפי שפוגשים בדגמים אחרים שתוכננו מאפס כחשמליים, כמו יונדאי איוניק 5 למשל, שם בסיס הגלגלים עומד על 300 ס״מ למרות שהיא ארוכה ב-5 ס״מ בלבד מה-ID.4. בתא המטען אגב, הוא מנצח את האיוניק 5 עם 541 ליטרים לעומת 531.

תא הנוסעים מרשים למדי, עם איכות חומרים והרבה מצוינים ובכלל, תחושה של רכב פרימיום ומושבים נוחים ועוטפים. האבזור כבר בגרסת הכניסה (רמת גימור Pro) כולל בין השאר מושבים מחוממים מלפנים בשילוב אלקנטרה, חישוקי 19 אינץ׳, משטח טעינה אלחוטי, תאורת אווירה, מצלמת 360 היקפית, חיישנים היקפיים, תאורת LED מלפנים ומאחור וכניסה והנעה ללא מפתח.

פולקסווגן ID.4
פולקסווגן ID.4

גרסת הביניים Pro Advanced מוסיפה מושבי Top Comfort עם כוונון חשמלי כולל זיכרונות וכניסת Easy Access (הכסא זז אחורה בפתיחת הדלת כדי לאפשר כניסה נוחה יותר), בקרת אקלים עם 3 איזורים, מערכת מולטימדיה 12 אינץ׳ במקום 10 אינץ׳ בגרסת Pro, צביעה דו גוונית ומערכת שמע משודרגת (לא ממותגת) בהספק של 450 וואט.

גרסת הקצה העונה לשם Pro Premium תפנק אתכם בתאורת 3D LED מאחור, פתיחת וסגירה של דלת תא המטען באמצעות הרגל, החישוקים גדלים ל-20 אינץ׳, החלונות מאחור מושחרים ותקבלו גם גג שמש פנורמי עם וילון. הגרסה הזאת היא היחידה מבין השלוש הכוללת את LED IQ Light, תאורה שקיבלה הרבה מאוד השראה מפנסי האיתות העוקבים של אאודי וגם גימיק נחמד שעושה שימוש בתאורת ה-LED בפנים הרכב ומחליף צבעים בהתאם לסוגים שונים של פעולות. קבלו הצצה כאן בקישור.

פולקסווגן ID.4
איך אני אוהב Easter Eggs! קבלו 🏆

יחידת הינע אחת בלבד

פולקסווגן ID.4 מגיעה לישראל בשלב זה עם יחידת הינע אחת בלבד בהספק של 204 כ״ס ו-31.6 קג״מ (הנעה אחורית) ומזנקת בתוך 8.5 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש. סוללה בקיבולת 77 קוט״ש נטו (82 קוט״ש ברוטו, 8 שנים או 160,000 ק״מ אחריות) מאפשרת טווח נסיעה של 519 ק״מ בין טעינות, לפי תקין WLTP או 420 ק״מ לפי תקן EPA האמריקאי וההגיוני יותר. טעינת AC ביתית מאפשרת בהספק של 11 קילוואט (כ-8 וקצת שעות) וטעינת DC מהירה תומכת בהספק של עד 135 קילוואט (10-80 אחוז בתוך כ-30 דקות).

פולקסווגן ID.4
פולקסווגן ID.4

סטנדרט בטיחות גבוה

למרות שפולקסווגן ID.4 משאיר על הרצפה נקודה שלמה של ציון מטעם משרד התחבורה בגלל היעדר מערכת לשכחת ילדים מאחור, מפרט הבטיחות זהה בכל רמות הגימור ורק על זה מגיע לצ׳מפיון שאפו, כי ככה זה צריך להיות – לא צריך להוסיף כסף על בטיחות. נקודה. אגב, את מבחן הריסוק של ב-Euro Ncap הוא עבר בהצטיינות וקיבל 5 כוכבים. אבזור הבטיחות כולל בין השאר 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי כלי רכב הנמצא בשטח מת ועוד.

פולקסווגן ID.4
פולקסווגן ID.4

פולקסווגן ID.4 2022 – מפרט טכני מלא בפורמט PDF

גרסהמחיר
פולקסווגן ID.4 רמת גימור Pro214,900 ₪
פולקסווגן ID.4 רמת גימור Pro Advanced255,900 ₪
פולקסווגן ID.4 רמת גימור Pro Premium272,900 ₪

תמונות בינוניות לחלוטין: אני

5 1 הצבעה
Article Rating
הרשמה
לשרשור של
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל תגובות
0
אשמח למחשבותיכם, אנא הגיבוx