BMW חושפת את ה-ix, רכב פנאי על טהרת החשמל

קריאה

אקס פקטור

נקודת האור בשנת 2020 המנחוסית, היא מירוץ החימוש החשמלי בין שלושת הגרמניות, אאודי, מרצדס ו-BMW. ואם עד עכשיו נראה שבכל הנוגע להנעה 100% חשמלית, מרצדס ואאודי פותחים פער על היצרנית ממינכן, אז הפער הזה קטן עם החשיפה של BMW iX, רכב פנאי על טהרת החשמל. זה לא שיש שם איזה ואקום, כי בכל זאת BMW מציעה כבר היום מגוון רכב של דגמים היברידיים נטענים, את ה-i8 הספורטיבים וה-i3 הקומפקטית. בנוסף, BMW צפויה להרים את השאלטר ולשווק בחצי הראשון של 2021 גם את ה-i4 הספורטיבי.

ה-iX נחשף בתחילת נובמבר 2020 כש-BMW מסמנת מטרה על הגב של אאודי e-tron ומרצדס EQC, רכבי הפנאי החשמליים, כשהראשון הוא מלך היוקרה החשמלית ומקום שני בסה״כ במכירות אחרי MG ZS EV שעולה שליש ממנו והשני עושה את צעדיו הראשונים בישראל, לאחר שהושק כאן באיחור קל. ב-BMW מגדירים את ה-iX כמצפן טכנולוגי, כשהשיווק שלו עתיד להתחיל בפועל ב-2022. המידות שלו דומות לאלו של ה-BMW X5 וב-BMW מצהירים על כ-500 סוסים חשמליים שיפיקו צמד מנועים חשמליים, אחד בכל ציר. כפי שאתם שמים לב, ב-BMW התקמצנו בפרטים אבל דאגו לציין שה-iX יאיץ בתוך ״פחות מחמש שניות״ מעמידה ל-100 קמ״ש. זה חשוב כי ה-e-tron הרגיל עושה את זה בתוך 5.7 שניות והמרצדס EQC בתוך 5.2 שניות. כמה רחוק הוא יגיע בין טעינות? לפי תקן EPA האמריקאי המחמיר והקרוב יותר למציאות מזה של WLTP, ה-iX אמור לגמוע כ-480 ק״מ לפני שיצטרך להתחבר לעמדת הטעינה.

כדי להגיע למספרים שאליהם BMW מכוונת, צריך סוללה לא קטנה, ואכן ברצפת הרכב הותקנה סוללת ליתיום-יון בקיבולת 100 קוט״ש שיכולה לקבל טעינת DC מהירה של 200 קילוואט. מטען AC ביתי בהספק 11 קילוואט יטעין את ה-iX במלואה בתוך כ-10 שעות.

בעיצוב החיצוני הוא מזכיר לא מעט את ה-X5. נראה שהתאמצו להגדיל את הגריל בחזית, שקיבל השראה מדגמי סדרה 4 החדשים, למרות שממש אין בו צורך, על חשבון פנסי ה-LED. משיקולי אוירודינמיות, ידיות הוטמעו בתוך הדלתות, כמו בחלק מדגמי יגואר ולנד רובר. בזכות הפיצ׳ר הזה ועוד כמה, מקדם הגרר של ה-iX עומד על 0.25 Cd, כשהוא משיג בפוטו פיניש את זה של ה-e-tron שעומד על 0.26 ו-0.28 של מרצדס EQC.

ב-BMW התקמצנו יתר על המידה, תרתי משמע, כשמלבד הרמז על הקרבה ל-X5, לא שחררו מידות רשמיות ואפילו את הנתון הרשמי של בסיס הגלגלים. ממתי גרמנים הפכו לקמצנים? haven't the jewish people suffered enough? שואל ברצינות.

אבזור ועיצוב פנים

בכל הקשור לעיצוב הפנים, המעצבים של BMW הלכו על Less is More ובגדול. חומרים טבעיים, ממוחזרים והרבה מסכים. ״14.9 עבור צג המולטימדיה ו-״12.3 נוספים עבור לוח המכוונים הדיגיטלי. רגע, יש גם תצוגה עילית של נתונים, Heads up Display על גבי שמשת הנהג באמצעות מציאות רבודה. הקונסולה מלפנים קצת מזכירה את זו של הניסאן אריאה, עם החלל שנותר במקום שבו בד״כ נמצאת תיבת ההילוכים. בין המושבים הקדמיים הותקנו כפתורי מגע וגלגלי קריסטל שאמונים על תפעול המולטימדיה, בורר מצבי הנסיעה והעוצמה של מערכת השמע מבית Bowers & Wilkins. גם בנושא מערכות הבטיחות BMW לא סיפקו יותר מדי נתונים.

לסיכום, נראה ש-BMW התעוררו בדיוק בזמן והבינו שארטילריה של דגמים היברידיים נטענים זה יפה, אבל לא מספיק. השחרור של ה-iX ותחילת השיווק של ה-i4 במהלך 2021 אמורים לתת ל-BMW מענה לטסלה, אאודי ומרצדס בשני סגמנטים חשובים, אבל יש עוד הרבה סגמנטים שבהם היא תצטרך להכניס דגמים חדשים.

0 0 הצבעות
Article Rating
הרשמה
לשרשור של
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל תגובות
עקבו אחרינו
0
אשמח למחשבותיכם, אנא הגיבוx