
29 שנים עברו מאז שרנו 5 האייקונית ירדה מפס הייצור לאחר ש-9 מיליון וקצת יחידות ממנה יוצרו במשך 24 שנים על שלל גרסאותיה. ועכשיו, היא מצטרפת לטרנד הקאמבקים החשמליים שראינו בשנים האחרונות כמו פיאט 500, פולקסווגן ID.Buzz, מיני קופר E, ההאמר החשמלי ועוד.

הקאמבק של הרנו 5 הוא אחד המפוארים בכל הקשור לעיצוב רטרו עם הרבה כבוד בעיקר לדגמים הספורטיביים של הדגם משנות ה-70. תחת השם הרשמי Renault 5 E-Tech Electric היא מתחילה את דרכה בישראל עם הרבה מאוד שיק ורטט בקרב חובבי הרכב, כשהיא מציגה עיצוב שכובש אותך כבר מהשנייה הראשונה, במיוחד כשהיא לובשת את השמלה הצהובה שלה.
אין צורך להרחיב יותר מדי על העיצוב כי התמונות עושות את העבודה היטב, אבל כן שווה להתעכב על שלל האלמנטים שהם על תקן הומאז׳:
יחידות תאורה מלבניות שמזכירות את החזית של הדגם המקורי; מד טעינה על מכסה המנוע שמזכיר את פתח האוורור הבולט של הדגם הקלאסי; הספרה "5" המוארת מציגה את רמת הטעינה ומאירה כשהנהג מתקרב לרכב.
רגע, יש עוד. בתי הגלגלים המנופחים שנראים כאילו קיבלו זריקה של סטרואידים עם ניחוח של ראלי – בדיוק כמו ב-R5 טורבו האייקוני. גם יחידות התאורה מאחור מרימים לדגם ה-Supercinq, ומשתלבים באופן חלק באווירודינמיות ואחרון חביב: החלק האחורי המשופע שלא משאיר מקום לספק למי באו לעשות כאן הרבה מאוד כבוד.

המידות של הרנו 5 החשמלית הן בדיוק מה שתיארתם לעצמכם: 3,920 מ״מ אורך, 1,774 מ״מ רוחב, 1,491 מ״מ גובה ובסיס גלגלים צנוע של 2,541 מ״מ, קלאסי לילדים מעצבנים או חברים שאתם פחות אוהבים. היא נועלת חישוקי 18 אינץ׳ וגם תא המטען קומפקטי עם 326 ליטרים, אבל אם לרגע חשבתם לשפוט אותו במונחים של פרקטיות – לכו לאולם ליד ותקנו דאצ׳יה ג׳וגר. חצופים.
תא הנוסעים של רנו 5 החשמלית החדשה גם כן שופע אלמנטים של רטרו עם אלמנט המלבן שחוזר על עצמו גם בעיצוב של פתחי האיוורור, שתאמינו או לא – נשלטים ע״י ה… יד שלכם ולא באמצעות המסך. בכלל, ניכר שברנו ״החזירו עטרה ליושנה״ בכל הקשור לפשטות השימוש, למרות שמערכת המולטימדיה של הרכב פותחה ע״י גוגל. עוד אהבתי – כפתור הנמצא ליד דלת הנהג ומאפשר להחיל את ההעדפות האישיות שלכם מבחינת התנהגות מערכת הסיוע לנהיגה ועוד.

מה שלא ממש ברור זאת ההחלטה לשים לא פחות משלוש ידיות מימין להגה, אחת לתפעול המולטימדיה עם כפתורים שבכל מכונית אחרת נמצאים על ההגה; שנייה עבור תפעול המגבים ושלישית עבור ידית ההילוכים. מעניין כמה נהגים ישלבו רוורס בזמן שהם בכלל התכוונו להפעיל את המגב האחורי…
מבחינת אבזור שווה לציין שוב את צג המולטימדיה (שיקוף אנדרואיד אוטו/אפל קארפליי באמצעות כבל בלבד) ולוח המחוונים שלשניהם ממשק נאה לעין, צמד שקעי USB Type C ומשטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים (איזור אחד כי לא צריך מעבר ברכב כ״כ קטן) ועוד.
מה מבאס: ברכב שיקי וסקסי כזה ניתן היה לצפות למערכת שמע ממותגת עם קצת יותר משישה רמקולים.

רנו 5 החשמלית תשווק אצלנו בשתי גרסאות: הראשונה, Urban Range, מגיעה עם סוללת 40 קוט״ש וטווח של עד 306 ק״מ בין טעינות לפי תקן WLTP, והיא מזינה מנוע חשמלי בודד עם 120 סוסים ומומנט של 22.9 קג״מ, שמעביר את כל הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד (9 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש). את הסוללה ניתן להטעין בהספק של עד 11 קילוואט בעמדת טעינה ביתית או עד 80 קילוואט בעמדת DC מהירה.
הגרסה המעניינת יותר היא כמובן זאת עם הסוללה הגדולה יותר, שקיבלה את השם הסאחי ״Comfort Range״, שם יש סוללה גדולה יותר בקיבולת 52 קוט״ש וגם המנוע מפיק 150 כ״ס ו-24.9 קג״מ שגם כאן דוהרים לגלגלים הקדמיים ומזניקים אותה בתוך 8 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש.
מדהים לחשוב עד כמה היא היתה יותר כיפית אם כל הכוח היה עובר דווקא לגלגלים האחוריים. לפי תקן WLTP הגרסה הזאת יודעת לגמוע מרחק של עד 407 ק״מ עד שתצטרכו למצוא שקע פנוי. נתון טעינת ה-AC זהה לגרסת הכניסה וההבדל הוא בטעינה המהירה: 100 קילוואט במקום 80. נו שוין.
המהירות המירבית בשתי הגרסאות עומדת על 150 קמ״ש וכמה היא ספורטיבית עם משקל של כטון וחצי – נראה בנסיעת המבחן.

החדשות הפחות טובות נמצאות ממש כאן בסעיף הבטיחות. רנו 5 החשמלית החדשה קיבלה ארבעה כוכבי בטיחות בלבד במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP, בין השאר בגלל ציון לא מספיק טוב של מערכות הסיוע לנהג כמו הבלימה האוטונומית וזיהוי הולכי הרגל.
מה כן תקבלו? 6 כריות אוויר, בלימת חירום בנסיעה לפנים, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז הנתיב, ניטור שטחים מתים, ניטור לחץ אוויר בצמיגים ועוד.
רנו 5 החשמלית החדשה היא בשורה אמיתית עבור חובבי הרכב והרטרו שיק, במיוחד הצרפתי, וזהו בגדול. מדובר בממתק מוטורי אמיתי, לפחות מבחינת עיצוב (עד שאפגוש אותו במבחן), שמלבד אבארט 500 החשמלי (שנכון לכתיבת שורות אלה לא ממש ברור אם עדיין משווק בארץ) – אין לו באמת מתחרים. פריסבי היבואנית טוענת שההקצאה שלה לדגם די מוגבלת ונכון לעכשיו יש כמה עשרות בודדות ממנו בדרך לארץ. לפי תג המחיר שהוצמד לו – נראה שהביקוש יעלה פי כמה על ההיצע.
| גרסה | מחיר |
| רנו 5 החשמלית Urban Range TECHNO | 168,990 ש"ח |
| רנו 5 החשמלית Comfort Range TECHNO | 176,990 ש״ח |
להורדת המפרט הטכני המלא של רנו 5 החשמלית החדשה בפורמט PDF לחצו כאן

תמונות: יצרן
כתיבת תגובה