מותג הפרימיום הסיני וויה (VOYAH) מבית דונגפנג חוגג שנתיים וחצי בלבד של פעילות בישראל, ולאחר שמסר כבר מאות יחידות משנים הדגמים שכבר משווקים כאן, ה-Free וה-Dream, הוא מצרף היום דגם שלישי לאולמות התצוגה שלו, וויה קורג׳, הפעם בקטגוריה החמה ביותר של סגמנט הרכבים החשמליים, תוך שהוא נכנס לזירה מול להיטי מכירות כמו טסלה מודל Y, אקספנג G6 ו-BYD Sealion 7, יונדאי איוניק 5, פולקסווגן ID.5 ואחרים.
השם של הדגם החדש, קורג׳ (Voyah Courage), אומץ בעברית, ממשיך כמובן את ליין שמות הדגמים של היצרנית, אבל הוא גם משליך לא מעט על אסטרטגיית התמחור של היבואנית בישראל, דלק מוטורוס, שהצמידה לו תג מחיר אטרקטיבי ואגרסיבי במיוחד הנמוך ב-7,000 ש״ח מזה של מלכת הקטגוריה, אקספנג G6, וכמעט 50,000 ש״ח מגרסת הכניסה של טסלה מודל Y החדשה והפופולרית.
אז נכון, וויה כמותג עדיין רחוק מאוד מהכמויות שנעות בישראל עם הסמל של טסלה או אקספנג, אבל אם בוחנים אותו ברמת הקטגוריה שהישראלים מאוד מחבבים, מבחינה צרכנית מדובר ברכב סופר לגיטימי עם תג מחיר המציע תמורה לא רעה בכלל לשקלים החדשים שיצאו לכם מהארנק, מה גם שכדאי לזכור – מדובר במותג פרימיום.
אז מה מחכה בדגם החדש של וויה, מלבד הקטע הזה של שם שכאילו נלקח מסרט חדש של וין דיזל? קודם כל עיצוב די מאופיין שממשיך את השפה של אחיו הגדול, וויה פרי, שכבר מכר כאן למעלה מ-500 יחידות, עם חזית אטומה ודי מרשימה, בעיקר בשעות החשיכה, ומידות נדיבות שמתחילות בבסיס גלגלים די עצום של 290 ס״מ, 472.5 ס״מ אורך, 190 ס״מ רוחב ו-165 ס״מ גובה. גם מקום לאחסון יש לא מעט: 527 ליטרים בתא המטען מאחור ועוד 72 ליטרים בתא המטען מלפנים, הידוע בכינויו Frunk. את ההופעה החיצונית משלימים חישוקי 20 אינץ׳ בעיצוב אווירודינמי – זהה בשתי הגרסאות.
וויה קורג׳ ישווק בישראל בגרסאות הנעה אחורית וכפולה. גרסת הכניסה Elegant עם ההנעה האחורית מפיקה 288 כ״ס ו-42.8 קג״מ המאיצים אותה מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 6.8 שניות, בעוד גרסת ההנעה הכפולה, Ultimate AWD, מפיקה 430 כ״ס, 63.2 קג״מ ו-4.9 שניות. בקרוסאובר משפחתי, כן? המהירות המירבית זהה בשתי הגרסאות: 200 קמ״ש.
סוללת ה-LFP בקיבולת 80 קוט״ש זהה בשתי הגרסאות ולפי תקן WLTP היא מאפשרת טווח בין טעינות של עד 476 ק״מ עם המנוע הבודד ו-446 ק״מ בגרסת ההנעה הכפולה. את הסוללה ניתן להטעין בהספק של עד 11 קילוואט AC או עד 200 קילוואט בטעינת DC מהירה. היא גם תומכת ב-V2L המאפשר לה להשתמש באנרגיה הנמצאת בסוללה כדי להפעיל צרכני חשמל בהספק של עד 3.6 קילוואט תלת פאזי.
כמו שני אחיו לאולם שכבר משווקים כאן, גם וויה קורג׳ מציג סטנדרט אבזור לא רע בכלל, כשכבר בגרסת הכניסה Elegant תקבלו סלון בוטיק עם חמישה מושבי עור סינטטי, כשהקדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים, מאווררים ואפילו עיסוי. יש גם מסך OLED מרכזי בגודל 15 אינץ' שפותח ע״י Huawei וכמו בכל רכב פרימיום סיני, גם כאן יש גימיק בדמות היכולת שלו לנוע על מסילה בין המרכז ימינה אל הנוסע מלפנים. מסוג הדברים שבטח אומרים עליהם ב-BYD: ״היי, איך אנחנו לא חשבנו על זה…?״
האבזור הסטנדרטי כולל בין השאר גם תאורת אווירה; בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור ליושבים מאחור; תאורת אווירה; גג שמש פנורמי עם וילון חשמלי; אפשרות לבחירה מבין שלושה ניחוחות שונים לבישום תא הנוסעים כמו ברכבי יוקרה; תצוגה עילית ענקית (Head Up Display) בגודל 29 אינץ׳; משטח טעינה אלחוטי בהספק 50 וואט; מערכת שמע עם 13 רמקולים + 4 רמקולים חיצוניים; תא אחסון הניתן לקירור בין המושבים; דלת תא מטען עם פתיחה חשמלית ועוד.
גרסת הקצה Ultimate AWD מוסיפה בין השאר מערכת מתלים אדפטיביים עם מצלמה הסורקת את תנאי הדרך מלפנים ומתאימה את פעולת המתלים בהתאם לתנאי הדרך; חימום לגלגל ההגה; חימום לשני המושבים החיצוניים מאחור ועוד.
בוויה שמרו על סטנדרט האבזור הגבוה גם בכל הקשור לבטיחות הזהה בשתי הגרסאות, וכמו תמיד צריך להחמיא לכל יבואנית שמנחיתה כאן דגם ולא מבקשת תוספת תשלום על בטיחות. לצד 7 כריות אוויר וכל מערכות הסיוע לנהג הסטנדרטיות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ובלימה אוטונומית, יש גם ניטור שטחים מתים כולל תיקון אקטיבי, התרעת מפני שכחת ילדים במושב האחורי, מערך מצלמות היקפיות 360°, בקרת עייפות נהג, זיהוי תמרורים ועוד.
ואם תהיתם, אז רק במאי האחרון הוא זכה בחמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP, כולל 90% הגנה על הנוסעים מלפנים. מטעם משרד התחבורה בארץ הוא זכה לציון 7 ״בלבד״ בגלל היעדר בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. קורה.
וויה קורג׳ מגיע אמנם בתקופה קצת מאתגרת עבור יבואני הרכב, אך הוא בהחלט נכנס אל אחת הקטגוריות המבוקשות ביותר בשוק הרכבים החשמליים היום וגם מהווה למעשה את כרטיס הכניסה למותג הפרימיום של דונגפנג. תג המחיר האטרקטיבי שלו אמור להביא לו קהל מתעניינים ״מלמעלה״, כזה שהתעניין בדגמים עם תג מחיר שבין 200 ל-230 אלף ש״ח וכאלה שתכננו להשקיע כ-176,000 בלינק אנד קו 02 פרו או 185,000 ש״ח בגרסת ה-Long Range של זיקר X.
מחירים (לא כולל אגרת רישוי):
גרסה | סוללה | טווח (WLTP) | מחיר |
וויה קורג׳ Elegant | 80 קוט״ש | 476 ק״מ | 194,900 ש״ח |
וויה קורג׳ Ultimate AWD | 80 קוט״ש | 446 ק״מ | 209,900 ש״ח |
המחיר לא כולל אגרת רישוי. אחריות: 5 שנים ללא הגבלת קילומטרים על הרכב ו-8 שנים או 150,000 ק״מ על הסוללה, המוקדם מביניהם.
להורדת המפרט הטכני של וויה קורג׳ בפורמט PDF לחצו כאן
תמונות: יצרן
כתיבת תגובה